Ņemot vērā līdz šim redzēto, nav neviena “visiem piemērota”, ja runa ir par reklāmām, kas attēlo Ziemassvētkus globālās pandēmijas laikā. Kad svētku atklāšana notiek, The Drum pēta līdz šim pieejamo zīmolu pieeju, lai mēģinātu novērtēt to, ko mēs varam sagaidīt no pārējām 2020. gada Ziemassvētku reklāmām. Vai reklāmdevēji piegādās tik nepieciešamo dzirksteles devu, vai arī Covid-19 būs tas Grinčs, kurš nozaga Ziemassvētku reklāmas? Lai neskanētu visi ‘bah humbug’, bet, tā kā Covid-19 turpina graut labākos 2020. gada plānus, Ziemassvētki šogad būs grūti. Tātad turpinājumā mārketings Ziemassvētkos.
Mārketings Ziemasvētkos
Kā tradīcija nosaka, šis ir gadalaiks, kad zīmoli sāk izplatīt savas Ziemassvētku reklāmas. Tie ir ne tikai vitāli svarīgi biznesam, bet arī pagājušajā gadā Kantar veiktie pētījumi atklāja, ka reklāmai ir galvenā loma cilvēku svētku noskaņojumā, un šajos koronavīrusa laikos reti ir bijusi lielāka vajadzība celt sabiedrības garu. Saskaņā ar videoreklāmu uzņēmumu Unruly un Tremor Video pētījumu par to, kāda veida toņu reklāmām šogad vajadzētu būt, patērētāji sauc, lai reklāmdevēji sniegtu ļoti nepieciešamo svētku uzmundrinājumu.
Bet tirgotājiem un reklāmdevējiem, kuriem ir jāvienojas par virkni loģistikas un budžeta galvassāpju un jāizstrādā atbilstošas Ziemassvētku reklāmas, vienlaikus nezinot, kādi Ziemassvētki vispār izskatīsies šogad, šī problēma ir milzīga.
Ziemassvētku reklāmas vispārējais noteikums ir tāds, ka reklāmdevēji parasti strādā gadu iepriekš, un pasaule ir pavisam cita vieta, jo radošie pirmoreiz uzliek pildspalvu uz papīra. Tātad, kā sākt plānot, kad ceļš uz priekšu ir tik neskaidrs?
“Nav īsti rokasgrāmatas vai vispārējas pieejas, kā plānot šo nenoteiktības līmeni,” saka Mets Deiviss, Rapp UK stratēģis. “Veids, kā mēs esam koncentrējušies, ir pārliecināties, ka mēs piesātinām savu radošo ar pozitivitāti neatkarīgi no realitātes.” Viņš piebilst, ka tas var nozīmēt izvairīšanos no idejām, kas cilvēkiem parādītu kopā, bet nepadarīt šos “Covid-19 Ziemassvētkus”.
Tas bija pirmā viļņa vidū, kad Argosa vecākajam kampaņas vadītājam Robam Kvartermainam bija jāsāk domāt par uzņēmuma Ziemassvētku vietu. “Es uzrakstīju īsu ziņojumu maijā, un viena skaidra lieta, ko es skaidri atceros, bija domāt par to, par ko mēs runāsim Ziemassvētkos. Mēs uzskatījām, ka šogad svarīga būs kopība un ģimene, kas, manuprāt, nav liels ieskats raķešu zinātnē. “